Praca w contact center to nieustający kontakt z ludźmi. Wymaga empatii, dyscypliny, dużego wysiłku intelektualnego i odporności na stres. Dlatego osoby z doświadczeniem w contact center to bardzo cenny nabytek w każdej firmie. Tym bardziej że przynoszą ze sobą kontakty biznesowe oraz okazują sobie wsparcie w trudnych sytuacjach.
Wiele osób zasiadających obecnie na eksponowanych stanowiskach w obszarze marketingu, obsługi klienta i sprzedaży wywodzi się z obszaru marketingu bezpośredniego. Podkreślają dużą wartość umiejętności i nawyków, które nabierali w środowisku contact center. Zwracają także uwagę na siłę relacji, które procentują w późniejszych karierach oraz przy trudnych sytuacjach życiowych. Pracownicy, którzy postanowili rozwijać się w strukturach contact center zazwyczaj dobrze rozumieją procesy biznesowe. Potrafią szybko przyswajać wiedzę i przekładać ją na realizację konkretnych zadań. Wiedzą jak pokonywać blokady w kontaktach z innymi ludźmi, a to procentuje zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
Katarzyna Swatowska, ViaMedia:
Dobrze znam branżę contact center – jestem z nią związana od wielu lat. Dlatego szukając pracowników, jako duży atut traktuję doświadczenie w telemarketingu. Z moich obserwacji wynika, że osoby, które przeszły „ścieżkę zdrowia” w contact center mają duże kompetencje nie tylko komunikacyjne, ale też umożliwiające samodzielne rozwiązywanie problemów. Potrafią współpracować w zespole i chętnie dzielą się wiedzą.
Rafał Dywan, Dyrektor Departamentu Bankowości Bezpośredniej w Banku Millennium:
Lubię pracę z ludźmi contact center. To dlatego od wielu lat jestem wierny temu kierunkowi zawodowemu. To czasami trudne i wymagające, ale jednocześnie bardzo inspirujące i rozwijające środowisko pracy, z którego można wynieść bardzo wiele praktycznych umiejętności i cenne kontakty. Myślę, że ludzie zastanawiający się nad kierunkiem rozwoju kariery zawodowej powinni brać pod uwagę dołączanie do stabilnych i wiarygodnych firm wykorzystujących zdalne kanały kontaktu z klientem.
Robert Wasiak, Dyrektor Działu Telesprzedaży w Wolters Kluwer Polska:
W mojej ocenie praca w telemarketingu jest wyzwaniem. Wymaga wyjątkowego zaangażowania i umiejętności komunikacyjnych. Rozmawiasz z dziesiątkami lub setkami osób dziennie i do każdej chcesz podejść w sposób indywidualny. Aby po rozmowie z Tobą klient był bardziej zadowolony niż przed. I nie znam osoby, która radząc sobie z takim wyzwaniem, potem nie poradziła sobie w życiu. Bo to de facto jest szkoła życia. My ludzie z branży powinniśmy wspierać wzrost prestiżu tego zawodu. Bo finalnie celem jest zwiększanie jakości obsługi klienta.
Integracji branży, promocji najlepszych praktyk i postaw, a także wzrostowi prestiżu pracy w contact center służą konkursy Telemarketer Roku i Złota Słuchawka, które od kilkunastu lat organizuje Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
Urszula Zarańska, Dyrektor Generalna SMB:
Naszym celem jest wspieranie branży w pokonywaniu wyzwań, których nie brakuje. Ludzie CC to specyficzna grupa w bardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zwraca uwagę ich otwartość i pragmatyzm w szukaniu rozwiązań, a także umiejętność wypracowywania wspólnych stanowisk przez osoby o silnych charakterach. Mogłam to obserwować np. podczas spotkania 30 jurorów konkursu Telemarketer Roku 2019, które odbyło się w pod koniec stycznia w SMB, a także w ramach pracy zespołu projektu charytatywnego #niepoznaszmarleny, który zebrał się po raz pierwszy tydzień temu i już zgromadził znaczną kwotę.
Branża contact center nie tylko uczy, ale też tworzy zintegrowane środowisko branżowe, które mocno się wspiera. Pokazuje to dobrze ostatni charytatywny projekt #niepoznaszmarleny zainicjowany przez ludzi z branży https://www.siepomaga.pl/marlena
W projekt zaangażowali się ludzie związani z branżą CC, reprezentujący obecnie kilkanaście różnych firm. Wartości i umiejętności wyniesione z CC pomogły im szybko zintegrować się wokół niecodziennego celu, jakim jest zbiórka funduszy dla potrzebującej osoby.
Jesteśmy grupą pracującą głównie on-line. Na co dzień pracujemy w różnych firmach i nie mamy ze sobą wiele wspólnego. Jednak wywodzimy się z branży contact center. Dała nam ona solidny fundament w postaci umiejętności współpracy, empatii oraz umiejętności szybkiego działania. Inicjatywa #niepoznaszmarleny to wielopłaszczyznowy projekt charytatywny na rzecz osoby, która również pracuje w sektorze contact center. Organizujemy aukcje, współpracujemy z fundacjami, promujemy inicjatywę poprzez media społecznościowe, kampanię outdoorową i kontakt bezpośredni z potencjalnymi darczyńcami. Każdy z nas bezinteresownie daje coś od siebie, korzystając ze swoich kompetencji zawodowych - mówi Michał Kłuciński obecnie Marketing Manager w Rankomat.pl.
Paulina Borowska, Prezes Delta Contact:
Praca w CC wymaga szybkiego kojarzenia faktów, nieszablonowego myślenia, uważności i otwartości na ludzi, umiejętności analizy i syntezy. W strukturach contact center zachodzi równolegle wiele przenikających się procesów, bazujących na ludziach, którzy muszą sobie ufać i blisko ze sobą współpracować. To przekłada się na późniejszą umiejętność szybkiego reagowania, kreatywność i odwagę w podejmowaniu wyzwań. Dzięki temu rozwijamy projekt #niepoznaszmarleny. W ciągu tygodnia udało nam się zebrać ponad 40% potrzebnej kwoty, a to dopiero początek!
SMB i Telemarketer Roku wspierają integrację branży i projekt #niepoznaszmarleny.