Z Grupą Kofola i zależną od niej spółką Hoop Polska był związany od siedmiu lat.
Marek Kmiecik opuszcza struktury spółki Hoop Polska. W Grupie Kofola i jej spółce zależnej Hoop Polska pracował przez siedem lat, był dyrektorem marketingu i członkiem zarządu Hoop Polska.
Kmiecik był zaangażowany w budowanie świadomości wszystkich marek Hoop Polska: flagowej Hoop Coli, Jupika, Arctica czy brandu Białowieski Zdrój. W ostatnim czasie najbardziej aktywna pod jego kierownictwem była Hoop Cola, która przeszła gruntowny redesign, zerwała z wizerunkiem marki przaśnej i taniej, której brand hero w ostatnim roku został komiksowy Wilq. Pod kierownictwem Kmiecika na rynek trafił również pierwszy napój dla dzieci słodzony stewią - Jupik.
Kmiecik tłumaczy swoją decyzję rozbieżnością między jego wizją miejsca i roli marketingu w firmie a wizją zarządu. Prawdopodobnie nie bez znaczenia dla decyzji o opuszczeniu firmy było zdecydowane zmniejszenie aktywności w mediach marek Hoop Polska na przestrzeni dwóch ostatnich lat - w tym roku Hoop zapowiadał wstępnie zwiększenie wydatków reklamowych, które w 2012 r. ściął o prawie 40 proc. w stosunku do roku 2011. Kmiecik podkreśla również, że "dojrzał do podjęcia decyzji o zmianach w życiu zawodowym". Nie ujawnia jednak na razie, czy odejdzie z branży, czy w niej zostaje.
Zarządzanie marketingiem Hoop Polska objął bezpośrednio prezes zarządu Martin Mateáš.
(za MMP24)