Prowadzenie na zasadach franczyzy sklepów znanych marek przyniosło znaczne straty.
Grupa Empik Media & Fashion zrezygnuje z mody. Obecnie ma sklepy m.in. marek Esprit, Aldo, New Look, River Island oraz Gap funkcjonujące na zasadach franczyzy. W ub.r. w Polsce, Rosji i na Ukrainie Grupa prowadziła samodzielnie lub za pośrednictwem spółek powiązanych ponad 130 sklepów odzieżowych.
W ub.r. straty Grupy Empik Media & Fashion w segmencie mody wyniosły 371 mln zł. Grupa będzie starała się, aby sklepy przejęli właściciele marek lub sprzeda udziały w spółkach prowadzących sklepy.
Głównymi konkurentami Empik Media & Fashion w segmencie mody są firmy H&M oraz Inditex (właściciel m.in. marki Zara).
Cała Grupa w ub.r. odnotowała w 3,037 mld zł sprzedaży i 300 mln zł straty netto. Firma zapowiada, że jeżeli chodzi o salony Empik, będzie koncentrować się teraz na sprzedaży artykułów spoza segmentu wydawniczego, np. artykułów piśmiennych, gadżetów oraz słodyczy, które dają znacznie wyższe marże niż książki, muzyka i filmy.
(za MMP24)