fb linkedin Newsletter

Empik Media & Fashion zrezygnuje z mody. Koniec Esprit i Gap w Polsce?

Prowadzenie na zasadach franczyzy sklepów znanych marek przyniosło znaczne straty.

Grupa Empik Media & Fashion zrezygnuje z mody. Obecnie ma sklepy m.in. marek Esprit, Aldo, New Look, River Island oraz Gap funkcjonujące na zasadach franczyzy. W ub.r. w Polsce, Rosji i na Ukrainie Grupa prowadziła samodzielnie lub za pośrednictwem spółek powiązanych ponad 130 sklepów odzieżowych.

W ub.r. straty Grupy Empik Media & Fashion w segmencie mody wyniosły 371 mln zł. Grupa będzie starała się, aby sklepy przejęli właściciele marek lub sprzeda udziały w spółkach prowadzących sklepy.

Głównymi konkurentami Empik Media & Fashion w segmencie mody są firmy H&M oraz Inditex (właściciel m.in. marki Zara).

Cała Grupa w ub.r. odnotowała w 3,037 mld zł sprzedaży i 300 mln zł straty netto. Firma zapowiada, że jeżeli chodzi o salony Empik, będzie koncentrować się teraz na sprzedaży artykułów spoza segmentu wydawniczego, np. artykułów piśmiennych, gadżetów oraz słodyczy, które dają znacznie wyższe marże niż książki, muzyka i filmy.

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne