fb linkedin Newsletter

Ambitne Opole czyli dyskusja o perspektywach rozwoju nowoczesnych usług biznesowych

Co przyciąga inwestorów do Europy Centralnej? Co jest atrakcyjne dla pracodawców? Jaka jest oferta biurowa dla usług dla biznesu? W jakim kierunku idzie rozwój talentów pod kątem zaawansowanych usług dla biznesu? To przykłady tematów, jakie podejmowane były podczas seminarium inwestycyjnego Green light for BSS - perspektywy rozwoju nowoczesnych usług biznesowych w Opolu.

Co przyciąga inwestorów do Europy Centralnej? Co jest atrakcyjne dla pracodawców? Jaka jest oferta biurowa dla usług dla biznesu? W jakim kierunku idzie rozwój talentów pod kątem zaawansowanych usług dla biznesu? To przykłady tematów, jakie podejmowane były podczas seminarium inwestycyjnego Green light for BSS - perspektywy rozwoju nowoczesnych usług biznesowych w Opolu.

Adresatem seminarium były największe międzynarodowe koncerny, deweloperzy powierzchni biurowych czy środowiska naukowe. Wszystko po to, aby w efektywnym gronie przedyskutować temat kluczowych możliwości inwestycyjnych w Opolu. Gospodarzem wydarzenia organizowanego już po raz trzeci był Prezydent Miasta Opole, a jednym z gości - Call Center Inter Galactica, jeden z największych inwestorów w opolski rynek pracy.

CCIG w Opolu posiada jeden z ośmiu oddziałów sprzedażowych - zajmują 3 piętra budynku przy ul. Niedziałkowskiego, współpracując z ponad 250 osobami, w roli zarówno Telefonicznych Doradców Klienta, managerów zespołów czy projektów, jak i specjalistów w obszarze HR, szkoleń, a także IT. Jakie są powody tego, że CCIG w Opolu jest już od 2009r., czyli już od ponad sześciu lat?

Większość sektora call center skoncentrowana jest na rynku warszawskim, ewentualnie poznańskim czy krakowskim. Strategia CCIG przewiduje wsparcie rynku pracy również poza tymi ośrodkami - Opole, Kielce, Częstochowa, Gdańsk, teraz Gdynia. Chcemy wspierać rozwój zawodowy studentów, którzy mają nieco mniejsze możliwości, niż dają największe miasta w Polsce. - opowiada Magdalena Grzelak, Chief Marketing Officer w CCIG i uczestnik jednego z paneli dyskusyjnych seminarium pt.: “Oni wybrali Opole” - Dzięki współpracy z CCIG młodzi ludzie mają możliwość rozpoczęcia kariery zawodowej, udziału w innowacyjnych ścieżkach rozwojowych - zarówno w sprzedaży, jak i specjalistycznych, proponujemy im również współpracę z innymi spółkami w grupie. Oprócz tego wszyscy mają dostęp do szkoleń zarówno w zakresie efektywnej sprzedaży, jak i profesjonalnej obsługi klienta, uczą się asertywności, typologii klientów, płynnej komunikacji - dzięki temu wychodzą z CCIG przygotowani nawet do najbardziej ambitnych zawodowych wyzwań.

Opole jest bardzo silnym ośrodkiem akademickim - Politechnika Opolska, Uniwersytet Opolski, Wyższa Szkoła Bankowa, Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa, Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji etc. - CCIG współpracuje w zdecydowanej większości przypadków ze studentami i innymi osobami uczącymi się, a potencjał edukacyjny, jaki daje Opole gwarantuje dostęp do takich osób.

To nie jedyne powody, dla których Opole jest atrakcyjnym punktem na mapie oddziałów jednego z najprężniej rozwijającego się call center w Polsce. Centrala firmy znajduje się we Wrocławiu. Opole było jednym z pierwszych oddziałów poza stolicą Dolnego Śląska, a umiejscowienie pozwalało na częste odwiedziny, co było cenne szczególnie na początku działalności oddziału. Dodatkowo CCIG miało w swoim portfolio projekty prowadzone w języku niemieckim, więc naturalnym było ukierunkowanie na projekty niemieckojęzyczne - Opole wydawało się idealnym ośrodkiem, w którym jest potencjał na współpracę z osobami posługującymi się biegle w języku naszych zachodnich sąsiadów. Nie bez znaczenia są również powody sentymentalne - Prezes CCIG, Marcin Kapralski, jest związany z miastem prywatnie.

Magdalena Grzelak ocenia - Widzimy duży potencjał w sytuacji, w których miasto angażuje się we wsparcie lokalnego biznesu. Oceniamy wizerunek Opola bardzo pozytywnie, jako miasta z inicjatywą, kojarzonego jako atrakcyjne miejsce utrzymania i rozwoju kultury, z silnymi, opiniotwórczymi mediami regionalnymi i lokalnymi czy jako mocny ośrodek akademicki. Szczególnie ważne są dwa obszary - wsparcie w dotarciu i komunikacji ze studentami oraz w rozwoju relacji międzybiznesowych.

CCIG tak konstruuje swoją ofertę współpracy, żeby być atrakcyjnym partnerem właśnie dla młodych ludzi - możliwość łączenia zadań ze studiami w ramach elastycznego grafiku, wypłata w każdy piątek, dostawa świeżych owoców dwa razy w tygodniu, bezpłatna opieka medyczna, dostęp do karty sportowej czy strefa relaksu w oddziale to tylko kilka z nich.

Firma współpracuje z opolskimi uczelniami, dociera do studentów za pośrednictwem mediów czy rozwiązań ambientowych, których rolą jest edukacja i budowanie świadomości, co CCIG może im zaoferować, jak bardzo ważna jest pierwsza praca i budowanie doświadczenia zawodowego, z jakich możliwości mogą skorzystać i że to właśnie biznes prowadzony w Opolu może dać im te szanse.

Wiktor Doktór - Prezes Fundacji Pro Progressio, od lat wspierającej branżę outsourcingu w Polsce, dodaje - Budowanie i utrzymywanie wzajemnych relacji pomiędzy regionalnymi i lokalnymi przedsiębiorstwami z jednej strony po to, aby dowiedziały się o wzajemnym istnieniu i potencjalnych możliwościach biznesowych, jakie wzajemnie mogą sobie zaoferować, a z drugiej - by mogły połączyć siły w budowaniu atrakcyjnego rynku pracy, m.in. znajdując korzyści we własnej działalności dla pracowników partnera i odwrotnie jest właściwym kierunkiem na efektywne wsparcie opolskiego biznesu.

Polska jest jednym z tych krajów, w których tempo rozwoju branży BPO/SSC/ITO jest jednym z największych na świecie, m.in. ze względu na ważne dla biznesu przewagi edukacyjne, kosztowe, prawne czy infrastrukturalne. Opole dogania, a nawet robi wszystko, by wyprzedzić popularne w tym obszarze aglomeracje - Wrocław, Kraków czy Katowice. Dlatego tym bardziej spotkanie zorganizowane przez władze miasta były ogromnym wsparciem i okazją dla ciekawych dyskusji i nowych perspektyw.

(Za: CCIG, http://ccig.pl/ambitne-opole-czyli-dyskusja-o-perspektywach-rozwoju-nowoczesnych-uslug-biznesowych/)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne