Ostatni wyrok Sąd Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie uznający, że art. 172 §1 ustawy Prawo telekomunikacyjne (zakaz dzwonienia do konsumentów w celach marketingowych) nie wyłącza możliwości kontaktu w celu uzyskania takiej zgody, to nowy bardzo ciekawy głos w sprawie. Stanowi przyczynek do nowych rozmów o zasadach funkcjonowania telemarketingu w Polsce. Dlatego rynek z niecierpliwością czeka na opublikowanie uzasadnienia wyroku, który pozwoli poznać pełny tok rozumowania sędziego.
- Należy pamiętać, że w Polsce nie funkcjonuje system precedensów, co oznacza, że w przypadku, gdyby dokładnie taka sama sprawa trafiła znowu do sądu, to sąd nie jest w żaden sposób związany wcześniejszymi orzeczeniami. W praktyce spraw, w których prawo nie jest jasne, sprzeczne orzecznictwo jest częstym zjawiskiem. Sugerujemy z rozwagą podejmować nowe inicjatywy sprzedażowe z powołaniem na tę informację i uważnie śledzić informacje z rynku, powiedział mec. Tomasz Grzybowski reprezentujący Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
- Art. 172 i niejasności związane z jego interpretacją powodują duży chaos na rynku i utrudniają prowadzenie działalności firmom przywiązującym dużą rolę do etycznych i zgodnych z prawem działań. Dlatego zależy nam na doprecyzowaniu obowiązków, które powinni spełniać przedsiębiorcy. To ułatwi nam walkę z „szarą strefą” i tymi, którzy nieetycznie posługują się danymi osobowymi. Cieszymy się, że mamy możliwość prowadzenia ustaleń z Urzędem Ochrony Danych Osobowych dotyczących Kodeksu postępowania i dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych w działaniach marketingu bezpośredniego przygotowanego przez SMB, jako narzędzie samoregulacji rynku określone w dyrektywie RODO, powiedziała Urszula Zarańska-Skarżyńska, Dyrektor Generalana SMB.
Dla tych, którzy po ostatnim wyroku Sądu obawiają się wzmożonej intensywności niechcianych połączeń telefonicznych, przypominamy o możliwości wpisania się na Listę Robinsonów.