10 czerwca w teatrze Capitol w Warszawie zebrali się najlepsi polscy telemarketerzy i przedstawiciele branży contact center na uroczystej Gali podsumowującej 7 edycję konkursu Telemarketer Roku, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
W części oficjalnej przyznano nagrody w 6 kategoriach konkursu głównego na Telemarketera Roku oraz wybrano najlepszy projekt contact center realizowany z wykorzystaniem telefonu „Złotą Słuchawkę”. Rada Programowa Konkursu wraz z portalem branżowym callcenternews.pl uhonorowała tytułem „Ambasadora Call Center” konsultanta- autora artykułu najlepiej promującego pracę w tym trudnym zawodzie.
Przypomnijmy, że w tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 178 konsultantów telefonicznych. W pierwszym etapie konkursu członkowie jury korzystali z profesjonalnej platformy partnera technologicznego ZOOM Quality Management SUITE, dzięki której mogli zdalnie odsłuchać i ocenić 1064 zgłoszone rozmowy konsultantów.
W drugim etapie najlepszych 24 telemarketerów realizowało zadania konkursowe według scenariusza przygotowanego przez jury. Rozmowy prowadzone były z wykorzystaniem systemu Altar Contact Center. Firma Altar zorganizowała również konkurs dla wszystkich chętnych - sprzedaż przez Internet z wykorzystaniem narzędzia Altar Sell Surfing.
Galę rozpoczął Maciej Wielkopolan, prezes SMB. – „Call center to bardzo ważna i ceniona branża na świecie. Od lat rozwija się dynamicznie, każdego roku rejestrujemy kilkuprocentowe wzrosty pomimo ekspansji Internetu. Telemarketer to profesja niełatwa, wymagająca dużej wiedzy, odporności psychicznej i znajomości psychologii. Konkurs Telemarketer Roku to szczególne wyróżnienie osób, które tym bardziej miło ukoronować. Cieszę się, że jest tylu ludzi i tyle firm, które potrafią w tych trudnych warunkach budować i kreować pozytywny wizerunek tej ciężkiej profesji. Jako Stowarzyszenie chcemy promować takie praktyki i wspierać tych, którzy mają ambicję realizować cele biznesowe w oparciu o najwyższe standardy działania. Telemarketer Roku to kilka miesięcy wytężonej pracy wielu osób. Pracy, której ukoronowaniem jest dzisiejsza Gala. Liczę na to, żeby będzie ona kolejnym krokiem w budowaniu pozytywnego wizerunku telemarketingu w Polsce”.
- Możliwość udzialu w pracach jury dało nam bardzo ciekawy obraz naszej branży – ocenił konkurs Michał Karzel, przewodniczący jury. - Mieliśmy przyjemność zobaczyć i usłyszeć ludzi dobrze przygotowanych do swojej pracy i konkursowych zmagań oraz tych, którzy postawili na swój refleks, spontaniczność oraz wrodzony talent. Było wszystko, co w dobrym finale powinno wystąpić – wzruszenia, podziw, uśmiech i wielki szacunek do zaprezentowanych postaw i kompetencji.
Złotą Słuchawkę za najlepszy projekt call center odebrało contact center PZU za projekt Laboratorium Innowacyjnej Obsługi Klienta. Wyróżnienie otrzymała firma Orange Customer za projekt Winning Team.
Jak powiedziała Katarzyna Swatowska, Przewodnicząca Rady Programowej Konkursu oceniającej zgłoszone prace, zwycięski projekt wyróżniał się innowacyjnym podejściem do procesu obsługi klienta. – Konsultant przestał był zwykłym trybikiem w wielkiej maszynie. Postawiono na indywidualizm, kreatywność i zaufanie do własnego konsultanta. Tak realizowane procesy to przyszłość komunikacji z klientem – podsumowuje ocenę Katarzyna Swatowska.
Projekt contact center PZU został automatycznie zakwalifikowany do europejskiego konkursu branży call center organizowanego przez European Confederation of Contact Centre Organisations, którego finał odbędzie się na jesieni tego roku.
W tej edycji po raz pierwszy wspólnie z portalem callcenternews.pl wybrano „Ambasadora Call Center”. Została nim Cecilia Całczyńska z Groupona – autorka najlepszego artykułu o pracy w call center ( “Zaczęłam słuchać innych’)
Po części oficjalnej konsultanci, managerowie, jurorzy i zaproszeni goście mieli okazję do wymiany opinii i świętowania sukcesów telemarketerów podczas imprezy tanecznej. Do zobaczenia za rok.
Oto wyniki 7 edycji Telemarketera Roku
Zwycięzcy i wyróżnieni otrzymali statuetki i słuchawki firmy Plantronics ufundowane przez sponsora konkursu firmę Kontel
Sprzedaż Inbound
Telemarketer Roku - nie przyznano
Wyróżnienie - Karolina Guzowska, Sitel
Sprzedaż Outbound
Telemarketer Roku – nie przyznano
Wyróżnienie - Karolina Mazur, Alior Bank oraz Michał Wiśniewski, Telmon
Obsługa Klienta
Telemarketer Roku - Dagmara Szupke, Centrum Bankowości Bezpośredniej
Wyróżnienie - Monika Grabowska, Bank BPH
Help desk
Telemarketer Roku - Dariusz Formella, Bank BPH
Wyróżnienie - Filip Szczeciński, Centrum Bankowości Bezpośredniej
Windykacja
Telemarketer Roku - Zdzisław Kampiński, Best
Wyróżnienie - Piotr Kulicki, Bank BPH oraz Damian Wiśniewski, Bank BPH
Inne projekty
Telemarketer Roku - Agnieszka Jarczewska, Santander Consumer Bank
Wyróżnienie - Damian Markiewicz, Bank Credit Agricole
Ambasador Call Center
Cecilia Całczyńska, Groupon
Konkurs Altar Sell Surfing
Dariusz Formela, Bank BPH