fb linkedin Newsletter

Struktura komunikatu to fundament każdego tekstu

Przedstawiamy Państwu kolejny artykuł z cyklu przygotowanego przez Agnieszkę Padzik-Wołos (Akcja Komunikacja), która zajmuje się komunikacją marketingową. Serdecznie zapraszamy do czytania.

Z uwagą czytam materiały marketingowe firm. To mój materiał do analizy i uczenia się.

Wiesz, co zwraca moją uwagę?

To, że większość przekazów reklamowych, ulotek czy treści na stronie www jest zaprojektowana bez logiki przekazu tekstowego.

O co mi chodzi? 

Wyobraź sobie, że kartka papieru jest miejscem, na którym powstanie obraz.

Ten obraz namalujesz słowami. 

Tekst - tak, jak obraz - podlega regułom kompozycji. 

Dlatego dobra komunikacja z klientem to nie tylko umiejętność napisania inspirującej treści, która będzie zrozumiała dla odbiorców.

Twórca tekstu powinien myśleć przede wszystkim o jego fundamencie - strukturze. Każdy komunikat powinien być odpowiednio zaprojektowany. Odradzam tworzenie zbioru chaotycznych, choć kreatywnych myśli. 

Moja wskazówka:

Tworząc treści, zawsze myślę o procesie zakupowym, w którym uczestniczy odbiorca.

Zadaję sobie m.in. poniższe pytania.

  • Co jest dla decydenta istotnym czynnikiem w procesie zakupowym?
  • Jak działa odbiorca - jakich informacji szuka najpierw, a które są mu potrzebne później?
  • Czego nie musi i nie chce wiedzieć (czym nie chce zaprzątać sobie głowy)?
  • Co go motywuje do działania?
  • Jak przełożyć jego motywacje na słowa?
  • Jakie działanie wywołać?

To tylko przykładowa lista - możesz ją zmodyfikować o kwestie istotne dla Twojej branży lub firmy. 

Bez odpowiedzi na te lub podobne pytania tekst będzie tylko zbiorem informacji - mniej lub bardziej przydatnych.

One stworzą jakiś obraz w oczach klienta - pytanie, czy zgodnie z Twoim zamiarem.

(Źródło: http://www.akcjakomunikacja.pl/blog/post/struktura-komunikatu-to-fundament-kazdego-tekstu)

Autorka: Agnieszka Padzil-Wołos

Agnieszka Padzik-Wołos o sobie:

Z wykształcenia jestem ekonomistką z dyplomem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing.

Od zawsze zajmuję się komunikacją marketingową. Między 1999 a 2001 rokiem pracowałam w dziale obsługi klienta agencji reklamowej oraz w dziale sprzedaży agencji interaktywnej. Od 2001 do 2014 roku byłam zatrudniona w dziale komunikacji marketingowej towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Znam potrzeby marketerów oraz rozterki agencji kreatywnych.

Interesuje mnie użyteczność działań i narzędzi w komunikacji. Jestem zwolenniczką zaplanowanego procesu, w którego centrum stoi odbiorca.

Lubię rozmowy o sednie spraw oraz wartościowe relacje międzyludzkie. Z tego względu ukończyłam studia Coaching profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego. Uważam, że myślenie coachingowe bardzo pomaga w biznesie – także w komunikacji marketingowej i pisemnej.

Od lipca 2014 r. współprowadzę projekt Lekcja Pisania jako menedżer projektu oraz trenerka, a od grudnia - własny projekt Akcja Komunikacja.

Lubię pisać. Od 2011 r. lat prowadzę blog Moje Sedno o relacjach w życiu i biznesie. W 2011 roku zdobyłam wyróżnienie w konkursie redakcji “Wysokich Obcasów”, czego efektem była publikacja wywiadu w internetowym serwisie redakcji.

W 2015 r. napisałam też parę tekstów dla portalu Psychologia Sprzedaży.

Jestem żoną i mamą dwóch chłopców. W wolnych chwilach gram na pianinie i czytam: literaturę piękną i reportaże, a także książki z zakresu rozwoju osobistego.

Od 2015 roku jestem członkiem stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne