Przedstawiamy Państwu kolejny artykuł z cyklu przygotowanego przez Agnieszkę Padzik-Wołos (Akcja Komunikacja), która zajmuje się komunikacją marketingową. Serdecznie zapraszamy do czytania.
Z uwagą czytam materiały marketingowe firm. To mój materiał do analizy i uczenia się.
Wiesz, co zwraca moją uwagę?
To, że większość przekazów reklamowych, ulotek czy treści na stronie www jest zaprojektowana bez logiki przekazu tekstowego.
O co mi chodzi?
Wyobraź sobie, że kartka papieru jest miejscem, na którym powstanie obraz.
Ten obraz namalujesz słowami.
Tekst - tak, jak obraz - podlega regułom kompozycji.
Dlatego dobra komunikacja z klientem to nie tylko umiejętność napisania inspirującej treści, która będzie zrozumiała dla odbiorców.
Twórca tekstu powinien myśleć przede wszystkim o jego fundamencie - strukturze. Każdy komunikat powinien być odpowiednio zaprojektowany. Odradzam tworzenie zbioru chaotycznych, choć kreatywnych myśli.
Moja wskazówka:
Tworząc treści, zawsze myślę o procesie zakupowym, w którym uczestniczy odbiorca.
Zadaję sobie m.in. poniższe pytania.
To tylko przykładowa lista - możesz ją zmodyfikować o kwestie istotne dla Twojej branży lub firmy.
Bez odpowiedzi na te lub podobne pytania tekst będzie tylko zbiorem informacji - mniej lub bardziej przydatnych.
One stworzą jakiś obraz w oczach klienta - pytanie, czy zgodnie z Twoim zamiarem.
(Źródło: http://www.akcjakomunikacja.pl/blog/post/struktura-komunikatu-to-fundament-kazdego-tekstu)
Autorka: Agnieszka Padzil-Wołos
Agnieszka Padzik-Wołos o sobie:
Z wykształcenia jestem ekonomistką z dyplomem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing.
Od zawsze zajmuję się komunikacją marketingową. Między 1999 a 2001 rokiem pracowałam w dziale obsługi klienta agencji reklamowej oraz w dziale sprzedaży agencji interaktywnej. Od 2001 do 2014 roku byłam zatrudniona w dziale komunikacji marketingowej towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Znam potrzeby marketerów oraz rozterki agencji kreatywnych.
Interesuje mnie użyteczność działań i narzędzi w komunikacji. Jestem zwolenniczką zaplanowanego procesu, w którego centrum stoi odbiorca.
Lubię rozmowy o sednie spraw oraz wartościowe relacje międzyludzkie. Z tego względu ukończyłam studia Coaching profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego. Uważam, że myślenie coachingowe bardzo pomaga w biznesie – także w komunikacji marketingowej i pisemnej.
Od lipca 2014 r. współprowadzę projekt Lekcja Pisania jako menedżer projektu oraz trenerka, a od grudnia - własny projekt Akcja Komunikacja.
Lubię pisać. Od 2011 r. lat prowadzę blog Moje Sedno o relacjach w życiu i biznesie. W 2011 roku zdobyłam wyróżnienie w konkursie redakcji “Wysokich Obcasów”, czego efektem była publikacja wywiadu w internetowym serwisie redakcji.
W 2015 r. napisałam też parę tekstów dla portalu Psychologia Sprzedaży.
Jestem żoną i mamą dwóch chłopców. W wolnych chwilach gram na pianinie i czytam: literaturę piękną i reportaże, a także książki z zakresu rozwoju osobistego.
Od 2015 roku jestem członkiem stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.