SMB w odpowiedzi na zaproszenie UODO do udziału w konsultacjach projektu Wymogów akredytacji podmiotów monitorujących kodeksy postępowania przesłało komentarze i uwagi do projektu.
"Wierzymy, że nasze uwagi jako głos sektora prywatnego spotkają się z otwartością i pełnym zrozumieniem UODO. Wyraziliśmy pełną gotowość do dalszych prac nad projektem Kodeksu postępowania i dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych w działaniach marketingu bezpośredniego. Najnowsza wersja projektu została przez nas przedstawiona UODO w marcu 2020 r. Liczymy na szybki powrót do bieżących prac nad projektem w trybie roboczych warsztatów, oczywiście zorganizowanych odpowiednio do wyzwań związanych z panującym stanem epidemii." - powiedziała Magdalena Brzeska Prezes SMB.
W ramach konsultacji SMB poruszyło m.in. zagadnienia:
1. Niezależność podmiotu monitorującego w stosunku do twórców, kandydatów i członków kodeksu oraz przedstawicieli zawodu, branży lub sektora, do których ma zastosowanie dany kodeks.
2. Obowiązkowe ubezpieczenie podmiotu monitorującego lub inny dowód posiadania aktywów finansowych.
3. Mechanizmy zabezpieczenia finansowego np. w przypadku zmniejszenia liczby członków kodeksu lub znaczących opóźnień w płatnościach.
4. Skargi na działania podmiotu monitorującego.
Działania SMB w tym zakresie służą przygotowaniu jasnych i pragmatycznych zasad umożliwiających sprawne tworzenie i funkcjonowanie ciał monitorujących.