Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB na zaproszenie Ministerstwa Cyfryzacji wzięło udział prekonsultacjach ws. nowej ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej. Zadaniem ustawy ma być wdrożenie unijnej dyrektywy – Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej. Poza tym, ustawa musi być zgodna również z innymi dyrektywami UE, w tym dyrektywą o prywatności i łączności elektronicznej (e-Privacy).
W bieżącej rundzie konsultacji skupiliśmy się przede wszystkim na art. 343 (komunikacja marketingowa) oraz art. 391 i kolejnych, które określają zasady karania za naruszenie reguł marketingu w komunikacji elektronicznej.
Oto najważniejsze założenia projektu nowej ustawy z punktu widzenia naszej branży:
3. Zmieniają się istotnie reguły nakładania kar. Według projektu za naruszenie zakazu komunikacji marketingowej bez zgody odbiorcy przewidywana jest kara w wysokości do 3% ubiegłorocznego obrotu albo 5 mln zł (w zależności od przypadku zastosowanie znajduje kwota wyższa).
„Co ciekawe, na obecnym etapie projekt nie mówi „do 5 mln", ale sztywno 5 mln. Jest to jedna z kluczowym kwestii, jakie powinny być doprecyzowane w dalszych pracach nad projektem ustawy" - mówi mec. Tomasz Grzybowski z CORE Law reprezentujący SMB w rozmowach z Ministerstwem.
SMB podjęło działania w kierunku: