fb linkedin Newsletter

Reklama online wciąż na fali wzrostu

IAB Polska zaprezentował badanie AdEx po trzech kwartałach 2013 r. Wartość reklamy online w tym okresie przekroczyła już 1,75 mld zł.

Według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC wydatki na reklamę online w Polsce po trzech kwartałach 2013 roku wzrosły o 10,3 proc. względem porównywalnego okresu zeszłego roku. Wartość reklamy online przekroczyła tym samym 1,75 mld zł.

Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, wszystkie formaty zanotowały wzrosty. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 43 proc. udziału, czyli 1,7 pkt proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dynamicznie rozwijającemu się wideo online (31 proc. wzrostu r./r.), a także popularności social mediów (62 proc. wzrostu r./r.).

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach, z 36-proc. udziałem w torcie. Na dalszych pozycjach utrzymują się ogłoszenia (15 proc.) oraz e-mail (5 proc.). Reklama mobilna osiągnęła wzrost względem 2012 roku o 95 proc., natomiast dynamika reklamy rich media – 35 proc.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak rok temu najbardziej aktywny po trzech kwartałach był sektor motoryzacji oraz finansowy. W czołówce nadal znajdują się także: handel, nieruchomości oraz telekomunikacja. Warto zwrócić uwagę na duże wzrosty w kategoriach dotychczas mniej popularnych w sieci, takich jak: odzież (wzrost o 55 proc.), żywność (45 proc.) oraz napoje i alkohole (40 proc. wzrostu).

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne