GetResponse, największy polski dostawca usług online marketingowych, członek Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, zapytał 2800 marketerów ze 127 krajów o to, czy według nich email marketing wciąż jest skuteczny i jak korzystają z automatyzacji. Na podstawie zebranych informacji eksperci przygotowali raport „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017” – kompleksowe opracowanie, w którym przedstawiają wyniki przeprowadzonego badania oraz dokonują analizy porównawczej danych z Polski i ze świata.
Polski e-rynek w liczbach
Projekt GetResponse to jedna z największych i najciekawszych inicjatyw badawczych na rynku. Tegoroczna edycja raportu jest wyjątkowa – marka poszerzyła zakres działań i jako pierwsza tak szczegółowo sprawdziła, jak z możliwości digital marketingu korzystają polscy marketerzy. Znaczna część badania poświęcona jest więc dokładnej analizie i ocenie stanu online marketingu w naszym kraju.
Email marketing wciąż na pierwszym miejscu
Wyniki ankiety są bardzo obiecujące. Według danych GetResponse, polscy marketerzy przykładają dużą wagę do jakości prowadzonych działań
i dokładniej niż zagraniczni profesjonaliści z branży, mierzą skuteczność wysyłanych newsletterów. Wciąż jednak w mniejszym stopniu wykorzystujemy potencjał systemów marketing automation – co trzeci polski ankietowany przyznaje, że w ogóle nie korzysta z automatyzacji lub stosuje ją zaledwie w podstawowym zakresie.
Odpowiedzi ankietowanych potwierdziły również, że email marketing wciąż pozostaje najskuteczniejszym kanałem komunikacji online:
Tworząc raport, chcieliśmy dowiedzieć się, w jakim stopniu marketerzy korzystają z możliwości email marketingu i jakie techniki uważają za najbardziej skuteczne. – mówi Natalia Paczóska, Head of Marketing GetResponse Polska. – Dostępne opracowania często odnoszą się tylko do zagranicznych danych, które mogą być całkowicie nieadekwatne i odmienne od tego, co dzieje się na polskim rynku. Teraz, dzięki zebranym informacjom wiemy dokładnie, jakie aspekty sprawiają profesjonalistom największą trudność, w jakim kierunku zmierza rozwój marketingu cyfrowego i – co najważniejsze – jak możemy pomóc firmom w rozwoju ich strategii.
Z pełną wersją raportu można bezpłatnie zapoznać się na tej stronie.
Partnerami badania na rynku polskim są serwis NowyMarketing, Izba Gospodarki elektronicznej oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
O firmie:
GetResponse obsługuje ponad 350 000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,6%. Do klientów firmy należą m.in. Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.
Więcej informacji:
Anna Złoczewska
PR & Marketing Specialist
anna.zloczewska@getresponse.com
tel. +48 609 708 991