Jedenastu reklamodawców, wśród których są: Bank BPS, Beko, Netto, Intermarche i Play, znalazło się w nowym miesięczniku reklamowym „W koszyku”, który w końcu sierpnia zadebiutował na rynku. Nakład 4 mln egz. Trafił bezpośrednio do skrzynek na listy w 49 miastach wojewódzkich. Estymowany zasięg to 9 mln odbiorców.
Direct mail, czyli przesyłka reklamowa trafiająca bezpośrednio do skrzynek na listy, to wciąż jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych rok temu przez ARC Rynek i Opinia, 42 proc. Badanych przynajmniej raz dokonało zakupu, biorąc pod uwagę ofertę z gazetki lub listu z zawartością reklamową.
Wydawca „W koszyku” – agencja Futurama – przekonuje, że atrakcyjność magazynu polega na tym, że w jednej gazetce znajdują się oferty wielu partnerów z różnych branż, kierujących swoje produkty i usługi do masowego odbiorcy.
– Nie tylko skuteczność direct mail, ale przede wszystkim przeprowadzone badaniafokusowe pokazały nam, że konsumentom podoba się koncepcja wielu ofert różnychsklepów, producentów oraz usługodawców w jednej publikacji – podkreśla Waldemar Leszczyński, dyrektor zarządzający agencji Futurama. – Taki sposób pokazywaniapromocji ma szansę przyciągnąć nie tylko obecnych użytkowników gazetekreklamowych, ale też przekonać część tych, którzy do tej pory nie skorzystali z takiejoferty.
Pierwszymi reklamodawcami „W koszyku” zostali m.in.: Bank BPS, Beko, Netto, Intermarche i Play.
– Sieci handlowe nie od dziś wykorzystują tzw. gazetki do działań wspierających sprzedaż. To, co proponuje „W koszyku”, nie jest więc rewolucyjnym narzędziem, jakkolwiek ze względu na swoją formę może liczyć na inny odbiór u klientów – oceniaTomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarche.Robert Szymański, dyrektor marketingu Banku BPS, także zwraca uwagę na
skuteczność tego typu działań. – Bazując na swoim doświadczeniu mogę powiedzieć, że direct mail może przynosić dobre rezultaty również w bankowości. Termin debiutu „W koszyku” zbiegł się w czasie z naszą kampanią reklamową „Załatw to po sąsiedzku”, dlatego zdecydowaliśmy się na dołączenie tego wydawnictwa do naszego media planu.