W związku z umieszczeniem telemarketingu na liście kontroli planowanych przez UODO w 2019 roku, SMB przygotowało cykl warsztatów mających pomóc przedsiębiorcom w przygotowaniach do potencjalnych kontroli. Planujemy trzy spotkania, podczas których będzie można pozyskać wiedzę o tym co warto przygotować zawczasu, jak może wyglądać kontrola i co warto o niej wiedzieć oraz czego można się spodziewać po jej zakończeniu.
Warsztat 1 – Cisza przez burzą i co zrobić jak się zacznie
- Jak się przygotować na kontrolę UODO? Na czym polega audyt i wdrożenie RODO?
- Jakie jest prawdopodobieństwo, że UODO przyjdzie na kontrolę?
- Jak uniknąć kontroli UODO? Jak zminimalizować ryzyko jej przeprowadzenia?
- W jakich sytuacjach może dojść do kontroli – kontrole planowe, kontrole niezapowiedziane?
- Co zmieniło RODO w podejściu do kontroli ochrony danych osobowych? Kontrole będą raczej fragmentaryczne – będą dotyczyć procesów niż całej firmy
- Co to jest zasada rozliczalności i jakie ma to znaczenie dla kontroli?
- Jakimi dokumentami trzeba dysponować na wypadek kontroli?
- Oszustwa „na kontrolera”
- Procedura wewnętrznego zachowania na wypadek kontroli
Warsztat 2 – So it begins
- Na czym polega kontrola? Co Urząd będzie sprawdzać?
- Jak zachowywać się w czasie kontroli?
- Jak długo może trwać kontrola?
- Jakie elementy mogą być kontrolowane przez UODO?
- Co może UODO w czasie kontroli? Do czego może uzyskiwać dostęp?
- Jak mocno wstecz UODO może nas sprawdzać?
- Czy UODO to jedyny podmiot, który może mnie kontrolować?
- Trzeba ostrożnie brać udział w kontroli, aby nie ujawnić braków przy innych procesach
- W czasie kontroli można powoływać się na case’y z innych krajów UE
- Czy można powołać się na tajemnicę przedsiębiorstwa?
Warsztat 3 – Krajobraz po bitwie
- Co po zakończeniu kontroli? Jakie sankcje przysługują UODO?
- Czy UODO może tylko nakładać kary?
- Od kontroli do ewentualnej kary – jaka jest procedura i ile może trwać?
- Tymczasowe ograniczenie przetwarzania z nakazu UODO – co to za sankcja i jakie rodzi ryzyko?
- Co po nałożeniu kary – czy trzeba od razu ją zapłacić?
- Czy mogę przez swoich klientów zostać pozwany do sądu za naruszenie RODO? Co w takiej sytuacji?
Zachęcamy do śledzenia naszych komunikatów - wkrótce przedstawimy kalendarium spotkań. Osoby zainteresowane wpisaniem na listę rezerwacyjną, prosimy o wiadomość o tytule "Warsztaty RODO" wysłaną na adres info@smb.pl.