fb linkedin Newsletter

Konsumentom odpowiada różnorodność

Konsumentom odpowiada różnorodność

Badanie konceptu magazynu promocyjnego „W Koszyku” NielsenIQ

 

Gdyby konsumenci mieli wybór, to chętniej korzystaliby z gazetek promocyjnych zawierających zróżnicowaną ofertę, czyli taką, która pochodzi z różnych sieci handlowych i różnych sklepów, także internetowych – wynika z badania zrealizowanego przez NielsenIQ.

 

 

 

Przeglądanie jednej publikacji zawierającej oferty wielu sklepów czy przeglądanie kilku tradycyjnych gazetek promocyjnych? Z przeprowadzonego przez NielsenIQ badania wynika, że badani preferują pierwszą opcję – takiej odpowiedzi udzielili zarówno zadeklarowani użytkownicy papierowych gazetek handlowych, jak i osoby, które co do zasady z nich nie korzystają. 

- Badaliśmy bezpłatny, papierowy magazyn „W Koszyku”, który prezentuje obok siebie, w jednym grzbiecie, różne oferty różnych sklepów. Okazało się, że taki sposób pokazywania promocji konsumentom ma szansę przyciągnąć nie tylko obecnych użytkowników gazetek, ale też przekonać część tych niekorzystających z gazetek papierowych, szczególnie wśród kobiet – mówi Karolina Flaht-Soroka, Consumer and Shopper Insights Team Manager z NielsenIQ, współautorka badania. 

Medium reklamowe zaprojektowane tak jak magazyn „W Koszyku” podoba się bardziej niż tradycyjna gazetka promocyjna. Jednocześnie wzbudza też intencję zakupową, nawet wśród tzw. non-userów, czyli tych, którzy nie korzystają z gazetek papierowych. Prawie połowa non-userówdeklaruje, że wybrałaby się na zakupy pod wpływem treści, które zobaczyła w magazynie „W Koszyku”.

Warto dodać, że aż 93 proc. osób określanych mianem użytkowników gazetek deklaruje, że zabrałoby „W Koszyku” ze skrzynki do domu; z kolei wśród tych, którzy nie korzystają z papierowych gazetek, chęć lektury wyraziło 61 proc.

Badanie zrealizowane przez NielsenIQ pokazało również, że użycie do druku papieru z recyclingu, a także przekazanie przez wydawcę części zysku na cele charytatywne, są wysoko oceniane przez potencjalnych czytelników. 

 

O badaniu

Badanie CLT (Central Location Test – wywiady face 2 face) oraz badanie online.

CLT: próba - osoby mające wpływ na decyzje zakupowe w gospodarstwie domowym, w wieku 18-65, korzystające z papierowych gazetek sklepów [Wszyscy użytkownicy], n=210; badanie przeprowadzone w Jaśle, Kielcach i Olsztynie. Kwoty na wiek i płeć.

Badanie online: próba - osoby mające wpływ na decyzje zakupowe w gospodarstwie domowym, w wieku 18-65, niekorzystające z papierowych gazetek sklepów lub korzystające z nich rzadziej niż raz w miesiącu (non userzy), n=102. Kwoty na wiek, płeć i wielkość miejscowości.

 

W Koszyku. Magazyn super okazji(www.wkoszyku.com.pl)

Nowe medium reklamowe, które ma regularnie trafiać bezpośrednio do skrzynek na listy 4 mln Polaków. To bezpłatny, 24-stronicowy miesięcznik reklamowy, który ma być dystrybuowany na terenie 49 byłych miast wojewówdzkich. Na jego zawartość składać się mają oferty promocyjne nie jednej, a kilku różnych sieci handlowych, sklepów internetowych, a także instytucji takich jak banki, czy biura podróży. 

„W Koszyku” ma kilka charakterystycznych elementów: ekologiczny papier, krzyżówka na ostatniej stronie okładki, kolorowanka dla dzieci wewnątrz numeru. A w planach współpraca z fundacjami, którym wydawca zamierza przekazywać część zysku z publikowanych reklam. Wydawcą „W Koszyku” jest agencja Futurama. 

 

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne