TERMIN KONFERENCJI: 26 października (wtorek) godz. 10.00
TYTUŁ KONFERENCJI: Kodeks branżowy data driven marketing
CZAS TRWANIA: ok. 2 godzin
FORMUŁA: konferencja rejestrowana, bezpłatna, transmisja on-line, możliwość zadawania pytań na czacie, pytania odczytywane przez prowadzącego. Konferencja zostanie nagrana, a nagranie będzie promowane w sieci.
ZAREJESTRUJ SIĘ: https://webinar.getresponse.com/Pxf/kodeksbranzowyKODO
opis wystąpienia: RODO, jak wskazuje sama jego nazwa, jest “ogólnym” rozporządzeniem o ochronie danych. To właśnie brak jednoznacznych przepisów jest jednym z głównych wyzwań, z jakim mierzy się biznes od 2018 r. Kodeksy postępowania to narzędzia, które są prawnie umocowane w RODO jako jedno z kluczowych sposobów na to, aby zapewnić zgodność z przepisami o ochronie danych. W ramach wystąpienia pokażemy, jak duża jest wartość wdrożenia takiego narzędzia, jak kodeks i w jaki sposób powinno wyglądać jego codzienne funkcjonowanie.
opis wystąpienia: RODO jest aktem prawa Unii Europejskiej, który obowiązuje w tej samej treści we wszystkich Państwach Członkowskich. Inicjatywy wdrożenia branżowych kodeksów postępowania dla branży marketingu bezpośredniego (data & marketing) są realizowane również w innych krajach UE. W niektórych z nich kodeksy zostały zatwierdzone lub są na finalnych etapach. W ramach wystąpienia pokażemy doświadczenia innych rynków i dobre praktyki, które są warte wdrożenia w Polsce.
opis wystąpienia: Jedną z kluczowych ról we wdrożeniu kodeksów postępowania pełni regulator - Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Każdy kodeks postępowania wymaga zatwierdzenia przez Urząd, a także akredytowania podmiotu, który ma monitorować przestrzeganie kodeksu. Ponadto, zgodnie z RODO, fakt bycia członkiem (sygnatariuszem) kodeksu postępowania stanowi istotny atut w relacjach z organem nadzorczym. W ramach wystąpienia pokażemy perspektywę samego regulatora - jego dotychczasowe doświadczenia z inicjatywami wdrożenia kodeksów postępowania, ocenę kodeksów, które zostały już pozytywnie zaopiniowane oraz plany na przyszłość.
Na jakie problemy odpowie i jakie przyniesie korzyści? Dyskusja biznes + prawo. Podsumowanie i esencja konferencji. Dyskusja pomiędzy przedstawicielami biznesu oraz prawa odnośnie praktycznych pytań i wątpliwości odnośnie przyszłego funkcjonowania kodeksu.
Jacek Barankiewicz, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
Bartosz Pilc, radca prawny i partner w kancelarii prawnej CORE Law
Rajmund Tochwin, Digital Contact i My Company Media
Marta Klicka, Dyrektor Działu Compliance, 4Life Direct
Ilona Szwedziak-Bork, Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski