Kodeks Etyczny SMB ma na celu ochronę konsumentów oraz interesów członków SMB przed firmami prowadzącymi niezgodną z prawem lub dobrymi obyczajami handlowymi działalność gospodarczą, a także promowanie najwyższej jakości w każdej sferze działalności członków SMB. Kodeks Etyczny stanowi dla klientów członków SMB rękojmię przestrzegania określonych zasad i podnosi wiarygodność firm członkowskich na rynku.
Kwestie, które reguluje Kodeks Etyczny to m.in.:
Opracowaniu i przyjęciu przez członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB Kodeksu Etycznego przyświecały następujące cele:
a) wniesienie wkładu w poprawę ochrony konsumentów,
b) ochrona interesów członków SMB przed osobami fizycznymi i prawnymi prowadzącymi niezgodną z prawem lub dobrymi obyczajami handlowymi działalność gospodarczą,
c) promowanie najwyższej jakości usług w każdej sferze działalności członków SMB.