fb linkedin Newsletter

Kartki, listy i gazetki mile widziane

Kartki, listy i gazetki mile widziane

Pobierz Badanie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB

Aż 2/3 Polaków sprawdza swoją tradycyjną skrzynkę pocztową co najmniej raz dziennie.  Te zaskakujące dane przynosi badanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. 

 

Jest również 15 proc. grupa badanych, która sprawdza skrzynkę pocztową nawet kilka razy dziennie! Podobnej wielkości grupa sprawdza skrzynkę pocztową raz w tygodniu lub rzadziej. Ale co najważniejsze większość z nas czyta znajdowane w niej materiały, czyli listy, ulotki i gazetki reklamowe. Jedynie 13 proc. badanych oświadczyło, że nie czyta wcale tego, co znajduje w skrzynce, ponieważ pozostawia to w gestii innych osób (rodziny lub znajomych). 

ARC Rynek i Opinia w opisywanym badaniu zapytał też m.in. o stosunek do spersonalizowanych listów reklamowy. Okazuje się, że 

42 proc. grupa badanych oczekuje wręcz od sklepów internetowych, że mogłyby w ten sposób komunikować się z nami wysyłając np. katalogi.

Generalnie 1/3 badanych, która już wcześniej zetknęła się z personalizowanymi przesyłkami reklamowymi chciałaby otrzymywać list z przeznaczonymi dla nich promocjami, ponieważ uważa je za bezpieczne, godne zaufania. Ten sam status w oczach badanych mają również gazetki reklamowe znajdowane w skrzynce. 

Dla 60 proc. respondentów zarówno gazetki, jak i listy reklamowe są wiarygodnym źródłem informacji. Zajmują pierwsze miejsce w zestawieniu wiarygodnych treści reklamowych, wyprzedzając reklamę w prasie, radiu i telewizji (29 proc. wskazań) czy reklamy w mediach społecznościowych takich, jak np. Facebook (25 proc. wskazań).

 

- To badanie powinno być sygnałem dla nas wszystkich, że elektroniczny mail nie jest remedium na wszystko, bo – jak pokazuje badanie – większość z nas jednak mniej lub bardziej świadomie, ale wciąż chce znajdować coś w skrzynce na listy – podsumowuje Adam Ciołek, Project Manager z ARC Rynek i Opinia. - Może jednak w kontekście zbliżających się Świąt i Nowego Roku powinniśmy wysłać rodzinie i znajomym po prostu papierową kartkę z życzeniami, zamiast ograniczać się do sms’a?

O badaniu:

Badanie zrealizowała firma ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB na przełomie września i października 2020 r. Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego epanel.pl. 

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne