TNS przeprowadził Motoryzacyjny Audyt Klientów Zamożnych.
Niemal jedna trzecia (31 proc.) osób, które stać na zakup nowego samochodu, decyduje się na auto używane. Ci, którzy zdecydowali się na auto nowe, w większości (46 proc.) zapłacili za nie gotówką. Co trzecia osoba decydujące się na samochód z drugiej ręki kupiła go od kogoś znajomego lub członka rodziny. To dane z nowego projektu TNS Polska – Motoryzacyjnego Audytu Klientów Zamożnych.
Ma on powiedzieć na pytanie, jak Polacy z wynagrodzeniami powyżej średniej krajowej kupują i finansują samochody. Jak podkreśla TNS, sprzedaż samochodów osobowych klientom indywidualnym stanowi około 40 proc. rynku sprzedaży nowych samochodów w Polsce, a stosunek procentowy zmienia się na korzyść sprzedaży firm rok do roku.
TNS Polska zrealizował tysiąc wywiadów bezpośrednich CAPI z osobami o miesięcznych dochodach indywidualnych powyżej 5 tys. zł netto. Badanie posłużyło m.in. do segmentacji klientów, w której wzięte są pod uwagę także elementy lifestyle.
(za MMP24)