fb linkedin Newsletter

ING uruchamia platformę e-commerce B2B Aleo.pl

Bank nie będzie na niej bezpośrednio zarabiał. Liczy jednak, że pozyska nowych klientów biznesowych.

ING Bank Śląski (ING Bank) uruchamia platformę handlu elektronicznego (e-commerce) dla przedsiębiorców. Nie tylko dla swoich klientów, ale dla wszystkich chętnych. Mogą oni tam poszukiwać dostawców wszelkich produktów i usług (np. surowce, energetyka, sprzęt IT, artykuły biurowe, inne, pojazdy, logistyka, nieruchomości, budownictwo, edukacja, rozrywka etc.). Może to być w formie elektronicznego postępowania zakupowego, aukcji (wygrywa najniższa zaoferowana cena za produkt czy usługę). Z kolei dostawcy mogą na platformie uruchamiać swoje własne sklepy online. Bank nie będzie pobierał za to żadnych opłat.

- Platforma jest otwarta dla wszystkich chętnych. Nie pobieramy i nie planujemy wprowadzania opłat za funkcjonalności, które udostępniamy - zapowiada Michał Bogusławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Po co więc bank angażuje się w przedsięwzięcie spoza swojej podstawowej działalności? - Według nas jest to naturalny kierunek rozwoju biznesu. Myślimy o tym, w jaki sposób mamy być atrakcyjni dla naszych klientów, w tym wypadku biznesowych, w przyszłości. O tym, gdzie będziemy za 20 lat - odpowiada Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

Bank nie ujawnia, ile kosztowało go stworzenie i ile kosztuje prowadzenie tej platformy. Zespół jej dedykowany liczy 11 osób pracujących w spółce ING Usługi dla Biznesu (to ona jest operatorem platformy, ponieważ prawo bankowe ogranicza zakres usług, które banki mogą oferować klientom).

ING będzie reklamowało platformę Aleo w internecie i w mediach ATL. Komunikacja jest w trakcie przygotowywania. Na razie bank nie ujawnia szczegółów planowanych działań.

Bank liczy, że dzięki bezpłatnej platformie przyciągnie firmy niebędące jego klientami. Jak duża mogłaby być to akwizycja i ewentualnie jakich wyników cross-sellingu bank się spodziewa, jego przedstawiciele nie chcieli prognozować.

Platforma zawiera mechanizmy uwiarygadniania kontrahentów (na początek przelew z konta firmowego przy rejestracji, a następnie system rekomendacji).

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne