fb linkedin Newsletter

Debata z okazji Światowego Dnia Konsumenta

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 16 marca zorganizował debatę z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Odbywała się ona wokół tematu „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych oraz e-commerce”.

Spotkanie otworzyli Dorota Karczewska, Wiceprezes UOKiK, oraz Kamil Pluskwa-Dabrowski, Prezes Federacji Konsumentów.

Pierwszy panel dotyczył zagadnień związanych z naruszeniami, wątpliwościami i wyzwaniami w zakresie ustawy o prawach konsumenta.

Dyskutanci próbowali rozwiązać następujące zagadnienia:

• Jak e-sprzedawcy dostosowali się do nowego prawa - pierwsze spostrzeżenia

• Koniec umów zawieranych przez telefon - kto stracił, a kto zyskał?

• Relacja pomiędzy ustawą o prawach konsumenta a ustawą prawo telekomunikacyjne -

dylemat pierwszeństwa i nie tylko

Zaproszeni eksperci to:

Monika Stec-Nowak, Dyrektor Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów UOKiK

Milena Górecka, Naczelnik w Departamencie Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego UKE

Monika Podpłońska, Ekspert Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

Łukasz Kiczma, Członek Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej

Adrianna Peć, Miejski Rzecznik Konsumentów w Sosnowcu

 

W drugim panelu udział wziął Prezes Zarządu SMB, Maciej Wielkopolan. Tematyka tej części skupiała się na zrozumieniu art. 172 prawa telekomunikacyjnego.

Poruszone zagadnienia to:

• Powiązanie aktów prawnych regulujących obszar komunikacji marketingowej

• Jak prawidłowo uzyskiwać zgody na przesłanie informacji handlowej - czy mamy do czynienia z paragrafem 22?

Zaproszeni gości:

Łukasz Wroński, Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów UOKiK

Karol Warzecki, Naczelnik w Departamencie Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego UKE

Monika Krasińska, Dyrektor Departamentu Orzecznictwa, Legislacji i Skarg GIODO

Magdalena Piech, Ekspert Konfederacji Lewiatan

Maciej Wielkopolan, Prezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego

 

W trakcie trzeciego i ostatniego panelu skupiono się na zagadnieniach związanych z tym, jak prawidłowo jednostronnie zmieniać warunki umów.

Dwa główne punkty dyskusji:

• Klauzula modyfikacyjna - jaką pełni rolę i jak powinna być sformułowana?

• Umowy na czas oznaczony oraz na czas nieoznaczony

Występujący eksperci:

Katarzyna Araczewska, Departament Ochrony Interesów Konsumentów UOKiK

Dominik Jędrzejko, Partner w Kancelarii Kaszubiak Jędrzejko Adwokaci

Michał Piątkowski, Ekspert Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

Artur Bilski, Instytut Prawa Cywilnego, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego

Kamil Pluskwa-Dąbrowski, Prezes Federacji Konsumentów

 

 

Warto wspomnieć, że UOKiK nie zapominał o różnorodnych potrzebach konsumentów. W trakcie wydarzenia oraz podczas transmisji online zapewniono tłumaczenie migowe.

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne