Trzeci co do wielkości producent zaprezentował wyniki i swoje prognozy.
Carlsberg Polska zamierza w tym roku sprzedać o 2-4 proc. więcej piwa niż w ub.r. W ujęciu wartościowym ma być to wzrost o 4-5 proc. Będzie to możliwe dzięki produktom z wyższej półki, w tym kilku nowościom. Carlsberg Polska jest bardzo zadowolony z launchu Somersby, które należy do dynamicznie rosnącej kategorii miksów piwnych. Nowością w tym sezonie będzie smak Blackberry. Premierą z tego segmentu jest też Carlsberg Citrus. Marketer poszerza także ofertę piw sezonowych i specjalnych z Browaru Okocim – na półkach niebawem pojawi się piwo sezonowe Wielkanocne, a do stałej oferty wejdzie Okocim Niepasteryzowane. Wszystkie te innowacje sprzedawane są w cenie powyżej średniej rynkowej. Nowe produkty będą wspierane reklamowo, ale firma na razie nie ujawnia szczegółów.
Carlsberg Polska szacuje swój udział w rynku w 2013 r. na 20 proc. (ilościowo, razem z gastronomią), a w ujęciu wartościowym jest to 19,4 proc.
Według danych GUS w ub.r. wolumen całego rynku piwa spadł o 2 proc. Prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat (na zdjęciu) przewiduje, że w tym roku dynamika w ujęciu wolumenowym będzie bliska zeru, ale wartościowo rynek może urosnąć o 1-2 proc – głównie dzięki rosnącej popularności piw specjalnych.
(za MMP24)