Premiera 10.09.2014 r.
BIG DATA. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie
Autorzy: Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier
|
ISBN: 978-83-7746-515-8 Format 15.8 x 23.3 cm Liczba stron 280 Oprawa twarda z obwolutą |
Termin „big data” odnosi się do umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków. To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska – od cen biletów lotniczych po treść milionów książek – w dającą się przeszukiwać formę i wykorzystać komputery do odkrycia zależności, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Rewolucja ta jest porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku. W napisanej jasnym językiem, często zaskakującej książce dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, czym jest big data, jak zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem.
Big data jest pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi.
Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data doradza m.in. firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.
Kenneth Cukier redaktor „Economist” zajmujący się gospodarką i nowymi technologiami. Ceniony komentator zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB jest patronem medialnym publikacji.
(za Biuro Prasowe SMB)