Celem kolejnej edycji badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.
Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.
Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1046 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.
Kilka ważnych wniosków z badania:
▪Direct Mail w oczach badanych jest skuteczną formą marketingu – kontakt z nim w 69% przypadków przekładał się na zakup produktu/usługi, a jednocześnie jego odbiorcy twierdzą, że chętniej kupują towary/usługi pod jego wpływem - często lub bardzo często.
▪Listy z zawartością reklamową oraz ulotki i gazetki są formą komunikacji najsilniej przykuwającą uwagę konsumenta.
▪Jednocześnie, materiały Direct Mail są też najbardziej wiarygodnym, budzącym zaufanie kanałem otrzymywania treści reklamowych, przy czym dla 29% badanych - takim kanałem są ulotki i gazetki a dla 24% badanych - listy z zwartością reklamową.
▪Gazetki promocyjne są przede wszystkim źródłem informacji o ofercie, cenach i promocjach oraz pomagają dbać o domowy budżet.
Szczegółowe dane dotyczące tych wniosków oraz wiele innych cennych informacji w pełnej wersji badania, do pobrania poniżej: