fb linkedin Newsletter

Apel branżowy w sprawie uzasadnienia do nowego Prawa komunikacji elektornicznej

Apel branżowy w sprawie uzasadnienia do nowego Prawa komunikacji elektornicznej

Uzasadnienie projektu nie ma mocy prawnej, jednak dotychczasowa niespójna interpretacja przepisów przez urzędy i brak precyzyjnych regulacji sprawiły, że uzasadnienie w oczach przedsiębiorców zyskuje większe znaczenie, ponieważ może wskazywać na przyszłą interpretację prawa przez sądy i regulatorów. Z uzasadnienia może wynikać, że przedsiębiorcy chcący prowadzić komunikację z klientami poprzez kanały zdalne, będą musieli uzyskać odrębne zgody na każdy z nich, a zgody uzyskane do tej pory nie będą ważne jeśli nie spełniają obecnie tego wymogu. Na dostosowanie do nowych wymogów przewidziano 6 miesięcy.

Wspólny apel SMB, IAB, PIAP, BCC i PSSB ma na celu unaocznienie ustawodawcy problemów, które może spowodować taki zapis. Pozytywnie do apelu odniosło się do tej pory MRPiT, które uwzględniło postulaty branży w piśmie z uwagami do projektu podpisanym przez Min. Semeniuk skierowanym pod  obrady Komitetu ds. Europejskich."(...) Postulat znalazł w MRPiT poparcie (...) zamierzamy spróbować wnieść Państwa zastrzeżenia pod obrady KSE." - MRPiT poinformowało w wiadomości z 9 marca skierowanej do Magdaleny Brzeskiej - Prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne