Aktualności

2012-02-01
Rusza IV edycja konkursu „Telemarketer Roku”

Po raz czwarty Grupa Call Center przy Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego organizuje konkurs na najlepszego konsultanta telefonicznego. W tej edycji wprowadzono kilka zmian.

Celem konkursu jest promocja zawodu konsultanta telefonicznego i zwiększenie prestiżu tej trudnej i niewdzięcznej pracy.

W tym roku startujący telemarketerzy będą rywalizowali aż w sześciu kategoriach. Mając na uwadze trendy w branży call center stworzono kategorię, w której można zgłaszać konsultantów i te prowadzone przez nich rozmowy, które nie mieszczą się w kryteriach pozostałych kategorii.  Przykładem są projekty wykorzystujące działania w Internecie, na przykład generowanie leadów czy umawianie spotkań na bazie danych wygenerowanych w kampaniach w Internecie.

Kategorie konkursu:

  1. Sprzedaż inbound – rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
  2. Sprzedaż outbound – rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
  3. Obsługa  Klienta  –  rozmowy  wychodzące  oraz  przychodzące  polegające  na  udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
  4. Help desk – rozmowy przychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej zakończone rozwiązaniem problemu;
  5. Windykacja – rozmowy wychodzące, prowadzone według podstawowych zasad akcji windykacyjnych, zakończone uzyskaniem deklaracji klienta o spłacie należności.
  6. Inne – rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach

Jury ocenia zgłoszone rozmowy w dwóch etapach: w pierwszym uczestnicy będą oceniani na podstawie przesłanych nagrań rozmów. Etap ten jest w pełni anonimowy. Wszystkie przesyłane nagrania są szyfrowane, dane klientów, konsultantów i nazwy firm usunięte. Jury ocenia  jedynie merytorykę rozmów. Drugi etap składa się z rozmów symulacyjnych z kandydatami wybranymi po I etapie oraz rozmów indywidualnych z nimi.

- W tym roku spodziewamy się rekordowej liczby zgłoszeń. Zaczynaliśmy od dwóch kategorii, dzisiaj mamy już 6. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie konkursem przez największe banki czy firmy telekomunikacyjne. Udział w naszym konkursie świadczy o dbałości tych firm o poziom obsługi klienta w prowadzonych call centers. Z otrzymanych informacji wynika, że nasz konkurs także mobilizuje konsultantów do lepszej pracy, już samo zgłoszenie konsultanta przez firmę - a często jest to wybór spośród tysiąca pracowników – nobilituje - powiedziała Katarzyna Swatowska- szef Grupy Call Center, dyrektor Marketingu i PR Call Center Poland.

Po raz pierwszy SMB w ramach konkursu promowany jest nie tylko zawód konsultanta telefonicznego, ale również projekty prowadzone przez call center, zarówno wewnętrzne jak i usługowe. Dlatego ustanowiono nagrodę specjalną „Złota Słuchawka 2012” za najlepszy projekt wspierający biznes przedsiębiorstwa i wykorzystujący telefon.

Tym samym kategoria „telemarketing” we współorganizowanym przez SMB konkursie Golden Arrow zostaje zawieszona. - Zdecydowaliśmy się na włączenie tej kategorii do Telemarketera Roku w postaci Nagrody Specjalnej ze względu na ogromne różnice w sposobie oceny takich projektów w porównaniu z innymi projektami kampanii marketingu bezpośredniego. Zgłoszone projekty będą oceniane przez specjalnie powołane jury, złożone z praktyków managerów i ekspertów rynku call center – powiedział Jacek Barankiewicz, Wiceprezes SMB ds. strategicznych, prezes Data Contact.

Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom odbędzie się podczas corocznej gali największego konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow - spotkania, w którym uczestniczą przedstawiciele zwycięskich firm, ludzie związani ze światem call center, marketingu, reklamy i mediów.

Żeby przystąpić do konkursu, należy zapoznać się z regulaminem na stronie www.telemarketerroku.pl, pobrać stosowne formularze i wysłać zgłoszenie w Konkursie na „Telemarketer Roku„ do 16 kwietnia 2012 roku, a w konkursie „Złota Słuchawka” do 31 maja 2012 roku.

(za Grupa Call Center przy SMB)

Plik do pobrania

Przeczytaj także

Dowiedz się
jak do nas dołączyć

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje
z branży, zapisz się na nasz newsletter.

Nasi partnerzy

  • PIAP
  • Publicity
  • ecth logo